Hoi 👋

Dit is voor je website! Veel plezier met lezen 💡

Wat voor impact heeft de GDPR op jouw marketing?

Veel bedrijven passen marketingstrategieën toe waarin ze gericht adverteren, of e-mailcampagnes toespitsen op specifieke klantprofielen. Mocht je niet helemaal helder hebben of je dit wel op een manier doet die voldoet aan GDPR-richtlijnen, lees dan de onderstaande twee vragen goed door.

"Zijn er beperkingen op het gebruik van persoonsgegevens voor gerichte advertentiecampagnes?"

Zeker, als jij de gegevens hebt verzameld en aangeleverd moet je duidelijk toestemming hebben verkregen voor zowel het gebruik van cookies als het verzamelen van die gegevens.

Het moet duidelijk zijn geweest voor bezoekers waar de gegevens voor gebruikt gingen worden en alles moet terug te lezen zijn in je privacy policy.


"Kan ik jan en alleman een e-mail sturen, ongeacht hoe warm of koud de contactpersoon is?"

Zeker niet!

Er moet een legale basis zijn voor het bezit van de contactgegevens, zoals geregistreerde koop van producten en diensten. Zelfs als het een klant betreft die product “X” gekocht heeft, kun je geen contact opnemen over product “Y” als er geen logische relatie is tussen de twee producten.

Voldoe je hier wel aan, dan moet je ook helder een optie bieden voor uitschrijving van verdere communicatie.

Email nurturing 1_NL

Laat compliance aan iubenda over, zodat jij je kunt focussen op je bedrijf.

iubenda is dé online compliance tool die je helpt met het genereren en beheren van juridische documenten én houdt ze automatisch up-to-date. Probeer iubenda vandaag nog.

Hoe iubenda helpt